پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 171576
شوک بنزيني دولت به رانندگان تاکسي
تاریخ انتشار : 1394/03/05 16:21:10
نمایش : 1661
آزاد سازي قيمت بنزين در حالي ناگهاني اعمال شد که دولت تصميمي براي حمايت از ناوگان تاکسيراني را ندارد. مشخص نيست از زمان عملياتي کردن اين مصوبه چه بر سر نرخ هاي کرايه تاکسي خواهد آمد .
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روز گذشته داوود عربعلي سخنگوي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي با اشاره به قطع سهميه هاي بنزين خودروهاي عمومي و تاکسي ها، اعلام کرد: طرح يکسان سازي قيمت بنزين از فردا شب در کل کشور اجرايي مي شود.

اين خبر در حالي منتشر شد که مديريت شهري آمادگي لازم را براي خروج خودروهاي عمومي از سهميه هاي بنزين را ندارد، دولت هم تصميمي براي حمايت از ناوگان تاکسيراني را ندارد. مشخص نيست از زمان عملياتي کردن اين مصوبه چه بر سر نرخ هاي کرايه تاکسي خواهد آمد .

به گزارش افکارنيوز ، اسماعيل دوستي،عضو شوراي شهر تهران مي گويد: همزمان با گران شدن بنزين کميته حمل و نقل شوراي شهر تهران ارائه بسته هاي تشويقي به رانندگان تاکسي را بررسي مي کند .

اودرپاسخ به اين پرسش که آيا با حدف سهميه بنزين رانندگان تاکسي احتمال گران شدن دوباره نرخ هاي کرايه هاي تاکسي وجود دارد مي گويد: بايد اين موضوع در کميته حمل و نقل شوراي شهر تهران بررسي شود . تک نرخي شدن بنزين بر معاش رانندگان تاکسي تاثير خواهد گذاشت و ما بايد بررسي کنيم از چه طريق مي توانيم اين افزايش هزينه ها را جبران کنيم .

وي ادامه مي دهد: اين موضوع در دستور کار کميته حمل و نقل شوراي شهر تهران قرار خواهد گرفت که لايحه اي براي کرايه ها پيش بيني يا با دولت براي حمايت از اين قشر مذاکره شود .

حسن کريمي معاون عمراني استاندار هم در اين رابطه مي گويد:از جزييات حذف سهميه رانندگان تاکسي اطلاعي ندارم و هنوز بسته هاي تشويقي يا برنامه حمايتي براي رانندگان تاکسي پيش بيني نشده است . اما حمايت از حمل و نقل عمومي هميشه از اولويت هاي دولت بوده است .

ميثم مظفر رييس سازمان تاکسيراني شهرداري تهران هم در گفتگويي از دولت درخواست کرده است با در نظر گرفتن يارانه ويژه براي سوخت تاکسي‌ها در کل کشور کمک ويژه اي به اين قشر داشته باشد تا موجبات قانون گريزي و تخطي از قيمت مصوب صورت نگيرد.

مديران شهري به رانندگان تاکسي هشدارداده اند حق گران کردن کرايه ها را ندارند .محسن سرخور،رييس کميته حمل ونقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به تک نرخي شدن قيمت بنزين در روزهاي اخير،گفت: شوراي اسلامي شهر تهران مصوبه افزايش کرايه تاکسي ها در سطح شهر تهران را در سال ۹۳ تصويب و از اوايل سال ۹۴ نيز اجرايي شد بنابراين تاکسي ها حق افزايش نرخ بيش از قيمت مصوب را ندارند.

او اضافه مي کند : در حال حاضر سهميه بنزين تاکسي‌ها قطع نشده است و از طرفي نيز اکثر تاکسي هاي شهر تهران دوگانه سوز بوده و از سوخت CNG نيز استفاه مي‌کنند ، بنابراين افزايش کرايه ها در اين مقطع منطقي نيست و سازمان تاکسي راني بايد نظارت خود را بر اجرايي شدن مصوبه شورا در خصوص نرخ کرايه ها افزايش دهد..

وي در ادامه تاکيد مي کند: هرگونه افزايش نرخ کرايه توسط تاکسي‌ها خلاف قانون است و افزايش کرايه در هر مقطعي نياز به مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران دارد.

عيسي فرهادي فرماندار تهران هم با تاييد سخنان سرخو با بيان اينکه تاکسي ها به هيچ وجه اجازه افزايش نرخ مجدد کرايه هاي تاکسي را ندارند گفتمي گويد :از ابتداي سال جاري و با تصويب شوراي اسلامي شهر کرايه تاکسي ۲۰درصد افزايش داشته است . اما با توجه به تک نرخي شدن سوخت از شب گذشته بطور قطع تاکسيرانان اجازه افزايش نرخ کرايه ها را براي بار دوم ندارند در عين حال که برنامه ايي هم براي بررسي مجدد کرايه ها و افزايش کرايه در شورا و فرمانداري مطرح نيست .



فرماندار تهران با بيان اينکه اکنون ۸۰ درصد تاکسي هاي شهر تهران سوخت گاز مصرف مي کنند مي گويد : با توجه به اينکه نرخ سوخت گاز تغييري نداشته و در عين حال بسيار مقرون به صرفه نيز هست ديگر نيازي به افزايش مجدد کرايه تاکسي ها نيست .

اين در حالي است که به زودي نرخ گاز نيست افزايش پيدا خواهد کرد . استاندار تهران هم در واکنش به تک نرخي شدن بنزين و تاثير آن بر روي کرايه هاي تاکسي مي گويد: اين افزايش قيمت‌ها مديريت شده خواهد بود، زيرا درخصوص قيمت وسايل حمل و نقل عمومي (اتوبوس، ميني‌بوس، تاکسي و مترو) وزارت کشور و استانداري ورود خواهند کرد و قطعا از افزايش بي‌رويه اين قيمت‌ها جلوگيري خواهد شد.

حسين هاشمي با بيان اين که آنچه براي ما در درجه اولويت قرار دارد، کنترل و مديريت قيمت وسايل حمل و نقل عمومي است مي گويد: در ارتباط با خودروهاي شخصي نيز خود مردم بايد اين مساله را مديريت کنند تا در حق‌شان اجحاف نشود. البته در راستاي کنترل قيمت خودروهاي شخصي نيز چنانچه در حق مردم اجحاف شود، مي‌توان به طور قانوني با اين مساله برخورد کرد، هرچند رسيدگي به آن راحت نيست.

طبيعي است با گران شدن بنزين و افزايش هزينه ها رانندگان تاکسي اين افزايش از جيب مسافران پرداخت شود . شايعه گراني بنزين هنوز رسمي نشده نرخ هاي کرايه تاکسي به طور خودسرانه افزايش داشت . حال مديران شهري بارهادر رسانه ها اعلام کنند رانندگان تاکسي حق افزايش کرايه را ندارند
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html